Läkarn igen....

Detta har vart en mkt intressant dag. Försov mej så jag missade min buss och fick ta den sena vilket innebar 3 saker, en bra och 2 dåliga. Vi börjar med dom bra....jag fick sällskap av Viktor, och så dom dåliga... 1. jag kom försent och 2, den värsta. halva bussen fick höra mitt samtal till läkarn.
Så det hela börjar med att vid 8 ringer jag från bussen till läkarn, för man får ju ändå alltid knappa in person- och telefonnr så ringer dom upp. Dom skulle ringa vid 8.15 och bussen kommer till skolan 8.16. Satt å hoppades vääääldigt mkt på att jag skulle hinna fram, men icke. Vid Sofielundsskolan ringer dom och då ska jag i en fullproppad buss förklara för henn att det gör int när jag kissar och kisset är grumligt, jätteskojj. Skämdes rätt rejält.
Hade matte som va pisstråkigt, men jag fick iaf medela min käre lärare att jag ska sitta hos Lena och göra provet.
Sedan blev det hål. Mkt trevligt, jag å Viktor ensamma i Rutek ;) ...eller ja, det va inte riktigt sant. För Åke hade ju nån lektion där och ville slänga ut oss, men vi va för det mesta ensamma att ha hål där inne, eeehhm.
Engelskaprov sen hos Siv. Vet inte hur många gånger hon sa "Jag går å äter nu, men du har ju ingen mobil med dej så du kan ju inte fuska...jag vet inte hur du skulle kunna fuska..." Gick hon nån gång då? jodå, men det tog år och dagar.
Långlunch med Viktor och folk dissade oss.
Sedan bar det iväg till läkarn. Fick kissa i mugg och fick veta att jag förmodligen har urinvägsinfektion men att det kan vara klamydia också. Så hon frågade om det fanns nån chans att det skulle vara det, varpå jag svarar nej, för det går inte ihop.
Läkarn: Har du haft sex nån gång?
Jag: Jaa
L: Har du nån gång haft sex utan kondom?
Jag: Mmjaaa...
L: Då gör vi det här testet bara ifall att.
Och hur säker jag än är på att jag inte har det så blir man nervös, va likadant förra gången å då gjordes det bara för skojjs skull.
Men men, hann tillbaka till extra-kemin som kändes väldigt onödig. Den va roligare den här gången för Max, Christoffer och Peter är lite roligare än Per och Oleg...eller ja, det beror på hur man ser det, haha. Max å Christoffer tyckte att min blogg hade blivit tråkig sen jag blev ihop med Viktor för jag bara skriver om honom (är det bättre idag?), men det är väl inte så konstigt att det blir så...
Kom hem och pratade med mamma om läkarbesöket. Tack vare klamydian kom vi in på värsta diskutionen om sex, har jag aldrig haft med henne förut så det va lite mysko men skojj.


Dagens...

... klädsel: Svart och blått

... smink: Vanliga
... frisyr: Lockigt
... låt: Sugababes - Whatever makes you happy
... vill ha: Besked över mina funderingar, jag hoppas innerligt att jag har fel
... saknad: Syster min
... roligaste: Diskutionen med mamma kanske?
... tråkigaste: Läkarbesöket
... kramar: Jao
... pussar: Jupps
... TV-program: Såg lite sport i väntrummet på sjukhuset
... köp: Weinerbröd
... godis: Weinerbröd
... lunch: Pannkakaor och vårrullar
... kvällsmat: Korvstråganoff
... träning: Nja
... läsning: Kemi
... nyttigaste: Ingen aning
... "åh nej!": Måste äta pencillin....igen....
... citat: "Nejnej, Mats behöver du inte bry dej om alls ifall du skulle ha klamydia" - Mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback