IKEA och så...

Vi va på IKEA idag, jag, mamma och bror min. Pelle har flyttat in på syrrans rum, eller ska göra det iaf, så vi skulle leta nya grejer till det nya rummet. Han hittade väl det mesta han skulle hitta och jag köpte mej en nattlampa som ser ut som ett spöke, så nu kanske jag hittar tillbak till sängen om jag behöver gå på toa mitt i natten, hehe.
Blev galen på dom där. Mamma är som vanligt döv och jag säger att det finns överkast för 29kr och hon bryr sig inte om det och bara går vidare, så jag tänkte att hon inte ville ha det. Men sen helt plötsligt är hon borta och självklart står hon då och rotar bland alla dessa överkast och sen frågor hon mej om jag kunde gissa hur mkt det kostade. Om det hade varit nån annan hade jag inte stört mej på det, men mamma, sättet hon säger det på och att det alltid alltid är så. Hon lyssnar aldrig vad det än är. Visst, hon har dålig hörsel men det är mest för hon är för ouppmärksam, vissa gånger får man stå 3cm från henne och skricka och hon reagerar inte ändå. Och sen klagar hon på att jag aldrig hör vad hon säger, det är ju hon som aldrig lyssnar på mej. Nu är väl kanske exemplet med överkastet ett dåligt exempel men aja.

Sen på vägen hem så förklarar min käre mor för min käre bror att jämt när vi köper saker på IKEA som ska monteras ihop så försöker pappa först och så blir det fel, då kommer jag gör så det blir rätt. Så, enligt henne, är jag familjens sätta-ihop-skåp-och-liknande-från-IKEA-expert. Så självklart fick jag i uppdrag att sätta ihop Pelles skåp.

Varför klagar jag så mkt? Jag är ju egentligen jätteglad idag! (Glad12 t o m)

Så Pelle och jag blev sugna på chips ikväll. Så 20min innan ica stängde cyklade vi dit bara för å köpa chips...hmm Han i kassan kollade konstigt på mej, tror iofs inte att det va pga chipsen utan att det va juts jag som kom. Har inte pratat med honom sen vi gick i 6an typ. Men han verka inte så slisk som när han är skolan...det va ju lite småtrevligt.

Är det så fel att längta tills helgen är över? Att få komma tillbaka till skolan...inte pga skolan i sig, mer personerna där iofs, så det är väl inte så fel...eller?

Hoppas Mats tar med filmen på Måndag. Och så blir det IHU efter skolan, niiice! Det va länge sen, ångrar lite att jag ite gick dit mer före sommaren. Men men, får ta igen det nu! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback