I väntan på liv

Läser boken "i väntan på liv". Ingen bok man känner från början att man bara måste måste måste läsa, men när men väl har kommit in i den kan man inte sluta.
Ett kapitel där är som taget ur min dagbok. Inte hela kapitlet, men lite mer än halva. Var iofs ett kort kapitel men ändå.

I väntan på liv kap. 28
Hur kunde jag vara ihop med Per? Jag är lättad över att jag inte behöver ha honom i närheten av mig längre. Det är hemskt att möta honom i skolan
   Jag hänger inte med i mina egna svägningar. Nyss trodde jag att jag var rätt så lycklig med honom. Nu föraktar jag honom. Och jag föraktar mig själv för jag lurade mig själv så som jag gjorde. Hur kunde jag låta det ske, fast jag egentligen visste att jag inte kände någonting för honom, att det var helt fel? Hur kunde jag? När jag ser honom i skolan vill jag ta en annan väg för att slippa möta honom. Han verkar vilja hälsa och prata, låtsas som om allt är bra...

Dagens...
... klädsel: Mysbyxor
... smink: Inget
... frisyr: Uppsatt
... låt:
... vill ha: Söndag
... saknad:
... roligaste: Christoffers funderingar om mej och sprittestet
... tråkigaste: Uttråkad
... kramar: Pappa
... pussar: Ingen
... TV-program:
... köp:
... godis: Chips
... lunch: Äppelkorv (eller va det frukost?)
... kvällsmat: Får se vad det blir
... träning: Gått upp ur sängen
... läsning: I väntan på liv - Marika Kolterjahn
... nyttigaste: Äpplen
... "åh nej!": Får förmodligen va barnvakt ikväll
... citat: "Om jag ligger här ett tag till kanske det blir eftermiddag" - Pappa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback