Körkort

Uppkörningen igår... Jag hade ju inte tänkt och skriva om det för att jag ville säga till folk på riktigt...eller egentligen att dom skulle komma till mej å fråga hur det gick. Men de som jag vill skulle fråga/veta som jag vet läser den här har redan frågat hur det gick. Vissa mer än andra. Haha. Lite kul, Christoffer smsa först men det såg inte jag förns efter han hade frågat mej på msn och där svarade jag men det såg tydligen inte han så då ringde han på kvällen och fråga hur det hade gått...värst va intresserad man kan va av att få veta om jag har körkort eller inte då, hehe.

Men det gick iaf bra. Han tyckte att jag skulle kolla mer på cyklisterna (hatar cyklister, dom vet ju aldrig vad dom håller på med), men annars gick det så bra så. Men hans "Din körning är godkänd, MEN........" va inte kul. Förra gången sa dom ju "Du kör bra, MEN......." och den gången klarade jag det ju inte så jag blev fett orolig att det skulle va samma igen. Men icke. Han ville bara uppmärksamma mej om cyklisterna, annars va allt bra. Trotts mina motorstopp i början.

Så då va första delen av lovet avklarat. Sebbe räddade min Lördag. Jag har åkt till Linköping Söndag-Måndag, tog körkortet. Körde bil till Märsta när jag kommit hem för att gå på halloweenmiddag, fast jag missade middagen för jag kom hem för sent från Linköping. Fick skjutsa hem 3pers, det va lite skojj att åka ut på villovägar, eeehm. Blev lite rädd för polisen inne på parkeringen för jag visste inte riktigt vart jag fick stå, men jag parkerade ju inte ordentligt, det va ju bara Sara som skulle av så det va lungt.
Så nu är Vallentuna ikväll och Skellefteå Onsdag-Måndag kvar. Jag är verkligen inte van att ha så mkt planerat, jag är väääldigt dålig på att planera saker i vanliga fall.

Dagens...
... klädsel: slapparkläder blev nya byxor och skjorta
... smink: Gårdagens blev borttvättat och nytt fint
... frisyr: Otvättat blev tvättat och plattat två gånger om
... låt: Meredith Brooks - Bitch
... vill ha: Eller mer i desperat behov av....fast jag kan inte säga här vad det är...haha (fortfarande)
... saknad: Syrran, alltid
... roligaste: Har kööööörkort
... tråkigaste: Kanske inte får köra till Ewe sen, beror på vädret.
... kramar: Inga en så länge, men dom kommer sen
... pussar: nopes
... TV-program: Har inte kollat och kommer förmodligen itne kolla på tv idag...eller film blir det sen men inga tv-program
... köp: Pelle och jag ska till donken snart
... godis: Blirv väl nått hos Ewe
... lunch: Donken
... kvällsmat: Pizza tror jag det skulle bli
... träning: Köra bil själv i dåligt väder.
... läsning: Nada
... nyttigaste: Leverpastej?
... "åh nej!": Samma som tråkigast
... citat: Har bara pratat med pelle idag så jag tar ett gammalt som jag har glötm å skriva förut
"...och där fick man bara köra om man var buss i linjetrafik...och jag va ingen buss i linjetrafik"



Då va ännu en del av lovet avklarat. Hmm, va deppigt det lät. Men men. Ewes kalas kändes faktiskt inte så lyckat som jag hade hoppats på. Jag skyller det på en person och lite huvudvärk. Ewe va iaf lika underbar som alltid. Men jag tror det va fel gäng att kolla på bög-film med. För kommentarerna som kom så fort två män va i samma rum var "Ska dom göra en sex-film nu, eller vad?!". Bara för att det handlar om bögar så innebär inte det att dom ska ha sex så fort de står i samma rum. Jag mena, om det hade varit en tjej och en kille i samma rum så hade det ju inte kommit ånna kommentarer. Okej om man reagerar annorlunda på två män som har sex än en tjej och en kille, för heteronormativiteten gör ju att det blir så. Jag tror inte riktigt man kan skylla det på nån. Men dessa två män som tjejerna trodde skulle ha sex stod påklädda i ett rum och pratade med varandra, tyder det på något sätt på att dom ska ha sex? Nej, långt ifrån.

Men men, pizzan va god. Köra bil va kul. Köpa ut va ju nått jag har sagt att jag inte ska göra, menst för å mobbas iofs hehe, men det blev så ändå...hade inte jag gjort det så hade säkert Ladan eller Puff gjort det bara det att då hade vi behövt gå ut till bilen och hämtat deras leg.
Jag tykte filmen va bra, men jag tror bara jag och Ladan tyckte det. Men som sagt det va fel gäng att kolla på filmen med.
Hoppas Ewe tyckte om presenten, är rätt glad att hon inte öppnade den när jag va kvar där för det här va första gången på länge som jag inte hade tid att hitta en present med någon fin/rolig/konstig tanke bakom. Men jag hoppas det blev bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Therese

Grattis till körkortet =)

Postat av: Systeryster

heteronormativiteten... värst va fina ord du använder :P tihi

2006-11-01 @ 10:42:55
URL: http://annamopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback