Tallin

Då va man hemma från tallin då. Elle ja, det har jag väl varit några timmar men har inte kommit till datorn förns nu så...
Fick veta i Måndags att jag kanske skulle till Tallin Ons-Fre med familjen. I Tisdags blev det bestämt. Så Onsdag eftermiddag drog vi mot båten, pappa hade lite tävling vem som skulle komma först till båten, vi eller Tallink-bussen....Tallinkbussen vann för pappa höll på å glömma bort å svänga...
Båten var mkt trevlig. I stort sätt bara pensionärer, men lite familjer också, men ändå trevligt.
Anna och jag kollade på solnedgången och hon kom fram till att hon aldrig hade sett en soluppgång. (Jag hade vid Edsviken när jag cyklat till skolan några gånger i höstas (såååå mysigt).) Så vi gick till receptionen och frågade när när solen skulle gå upp igen, datorn va vädligt trög så han kunde inte få fram det så han började leta i tidningen, så efter mkt om och men så sa han att den skulle vara vid 3 svensk tid (4 estnisk tid). Så vi ställde klockan och gick upp å kollade på soluppgången vid 3 (den vid Edsviken var mkt finare). Sen gick vi och la oss igen, gick upp ganska tidigt, åt frukost sen hoppade av båten i Tallin.
Vi vandrade omkring (hela familjen dårå + Calle). Kollade på massa skor, men ingen köpte något. Vi åt, vääääldigt god mat jag åt upp allt (brukar jag inte göra) och blev ändå inte mätt fast det va en rätt stor potion. och så hade vi självklart vår vanliga familjen-Andersson-kan-inte-åka-på-semester-tillsammans-utan-att-bråka-eller-missförstå-varann-så-mkt-att-någon-blir-ledsen-eller-förbannad-bråket, en semester utan bråk med familjen är nästan som en ofulländad semster, bråket är tradition nu...
Sen upp på båten igen, hade en ganska trevlig kväll... Vakna på morgonen så Wiip va man tillbaka i sthlm igen...
Kort men trevlig resa.

Så ska syrran och jag iväg till Göteborg imorgon, ska se Robbie Williams. Ska bli riktigt skojj!

Så när vi va i Tallin fick jag samtal av Susan, och jag har fått jobb i 5 dagar!! Yaaay! Ska städa studentleägen heter med Susan Måndag-Fredag nästa vecka (Torsdag-Fredag kommer Karin också) om jag har förstått det hela rätt. Jobbar 8-17, ingen aning om hur mkt jag kommer tjäna, men jag behöver pengar vilket som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback